پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3315
-
الف
+

معرفی فیلم‌های آخر هفته آی‌فیلم

بیننده دو فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» و «یتیم‌خانه ایران» از آی‌فیلم عربی باشید.

بیننده دو فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» و «یتیم‌خانه ایران» از آی‌فیلم عربی باشید.

به گزارش خبرنگار شبکه آی‌فیلم، فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» پنجشنبه سوم مهرماه روی آنتن آی‌فیلم عربی می‌رود. این فیلم به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۸9 ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: با شعله‌ور شدن آتش جنگ میان ایران و عراق، ابراهیم درس و دانشگاه خود را رها کرده و برای مقابله با دشمنان، از فرانسه به ایران باز می‌گردد. تا آنکه پس از گذشت سال‌ها و در حالی که او همسرش را از دست داده و خود جانباز شیمیایی است؛ تصمیم می‌گیرد تا برای مداوا و به دنبال یک حس درونی، بار دیگر به کشور فرانسه سفر کند؛ اما این بار، ابراهیم تنها نیست و دختر کوچکش یلدا، او را در این سفر همراهی‌ می‌کند.

حسین یاری، ماه چهره خلیلی، هوشنگ توکلی، مهران رجبی و علی اوسیوند از جمله چهره‌هایی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «پاریس تا پاریس» پنجشنبه سوم مهرماه ساعت 22:30 به وقت تهران از آی‌فیلم عربی پخش و در ساعت‌های‌ 04:30، 10:30 و 16:30 روز بعد بازپخش می‌شود.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی نیز جمعه چهارم مهرماه از آی‌فیلم عربی پخش می‌شود.

«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد و به شیوع بیماری وبا در بین مردم این دوران نیز می‌پردازد. در آن دوران بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت ۱۸ میلیون نفری ایران در اثر بیماری و گرسنگی درگذشتند، به طوری که از این اتفاق به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های تاریخ یاد می‌شود.

 این فیلم در سال 1393 ساخته شده و بازیگرانی چون علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان و ایمان صفا در آن به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» جمعه چهارم مهرماه ساعت 22:30 به وقت تهران از آی‌فیلم عربی پخش و در ساعت‌های‌ 04:30، 10:30 و 16:30 روز بعد بازپخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم‌های آخر هفته آی‌فیلم

فیلم‌های آخر هفته آی‌فیلم عربی

ا.ا/ س.م

نظر شما
ارسال نظر